2014 m. gruodžio 18 d., ketvirtadienis

Kai atsiminimuose toli nebūna — 4

                       Reikia kelti vėliavą

Kalendoriaus lapelis buvo tartum didesnio formato, negu buvau įpratęs matyti kabinamus ant sienų. Ir  buvo smagu, sužinojus, kad jie ne tik didesni už man įprastus, bet ir matmenimis atitinka formatą seniau išleistos poezijos knygelės „Eilėraščio sėja“. Bet tokia žinia vėliau, o tuomet norėjosi aplink save surasti kuo daugiau pozityvo, šiuo atveju — materijos. Kalendorių galėjau paimti į rankas ir iš panoses pasižiūrėti, pavartyti, paskaitinėti,  bet... Antakiai vėl kilsteli: pasirodo, kad dar ne laikas prie jo glaustis. Į  akis iš pirmo jo lapelio  sužiuro antro tūkstantmečio septynioliktųjų metų sausio 1- sios data. Ir girdžiu perfrazuojamą Vladimirą Majakovskį: skaitykite, žiūrėkite, pavydėkite  man, aš štai kur:

Sausis     2017 
  Saulė teka 09: 42, leidžiasi 17: 02, d. ilgumas 07. 20 
 Jaunatis (pilnėja) 
 4 mėnulio diena 

1 

SEKMADIENIS 

Mečislovas Arvaidas Arvaidė Eufrozija Mečys Eufrozina 

Naujieji metai 

Lietuvos vėliavos diena 


  — Mudu dzievuliau, regisi, dar neatsitokėję. Net įsivaizduoti nemoku, kad aplenktume save dvejais  metais  su kaupu. Save?  Ne tas žodis.
Visus be išimties, kam žemė po kojomis.
   — Eksperimentas, Pranuci, eksperimentas. Skaitei Dalijos  „Ištverti gyvenimą“. Pasitaiko, kad tas gyvenimas ir į eksperimentą įtraukiamas. O kaip tai  atsitinka, sužinai tik vėliau, — ramiai pakalbėjo Mano dzievulis ir bakstelėjęs i alkūnę: — Tik paklausyk, kaip gaidys smagiai giedas. Tai dar ir todėl, kad tai jo metai. Suprask: Jo. Jis juose šeimininkas. Teks  įsiklausyti.
  — Na taip, ir kalendoriuje  užrašyta: gaidžio metai. O  juk geriau  būtų, kad, tarkim, jiems šeimininkautu Bachas. Pažįsti tokį?   Aš ne apie  Sebastianą, ne apie vargonininką.
     Žinojau, kad pažįsta, ir nežinojau, ko nepažįsta. Buvo keista pajautus, kad dabar gaidys  arčiau negu Bachas, dar vadinamas Dionizu. Tačiau jį kaip dievą atsimindavau retai ir gražiausiai jis  man atrodydavęs aprengtas milicininko, o vėliau policininko uniforma. Įsitikinęs, kad  pirmą kartą jį susitikau patruliuojantį kelyje. Tuomet ir kilo mintis dar gražiau ji matyti savo užrašuose. Prisimenu,  sustabdęs  automobili klausė?
  — Vardas?
  Nesinorėjo kelių patruliui sakyti savo vardo.
   — Mano? — paklausiau.
   — Savo aš žinau, —  atsiliepė  tiesdamas ranką su atidengta saują, kad paduočiau dokumentą.
   — Ar reikalinga. Juk nekaltas.
Juk pirmą kartą dievą sutinku.
Ir netikėjau, kad jis taip sutvertas.
O Bachai, netikėjau. Pats matai.
 
   Kažin, ką dabar jis veikia,— pagalvojau ir panašiai kaip Bachas į vairuotoją, taip aš ištiesiau ranką į užgesusį ekraną, kuris atrodė sutirpęs erdvėje ir jo nėra, bet iš tikrųjų – yra. Buvo. Ekranas įsišvietė. Su keliu. Su automobiliu. Su policininku ir vairuotoju. Ir kaip tuomet girdžiu:
   — Aš noriu sužinoti vardą.
   Ko vyniojiesi, kaip žaltys?
   Ar nemanai,
   kad mums geruoju išsiskirti lemta?
  
  Štai kaip atsitinka, kuomet atsiminimuose toli  nebūna, — pamaniau,— net ir tuomet, kai supranti, kad tampi eksperimento dalimi, ateitis  dalimi. Tačiau kad taip atsitiktų, irgi reikėjo  gyventi  ir su duona, ir su druska. O dabar? Ką su ja veikti?
   Žinojau, kad pakvietęs Bachą, jis išeitų iš  ekrano ir, ko gero, jam čia būtų netgi geriau. Atsimintų  save kaip dievą, o ir mums geriau. Nors... įdomu, o kodėl Mano dzievulis, taigi Lizdeikos lazda vengia save atsiminti kaip dievą? Ar trukdo kas?
   Mačiau, kaip vairuotojas, išsiėmęs piniginę,joje ilgokai pasikrapštęs, ištraukė iš jos pinigėlį, paskui kitą ir įspraudė Bachui į delną.— Laimingo kelio, pasakė jis,ir anam pajudėjus, pamąstė:

 Ant  žemės dievas? Niekas netikės.
Kvailiu apšauks ir pirštais rodys?
Kodėl man nepabūti panašiu į žmogų,
primirštant kraują savo giminės...
O mano tėve Dzausai,
neskaudėk!

   — 0 man? Kas man daryti, kai aplink tuštuma ir  nežinia, — susimąsčiau ir atsikvėpiau:— Mano  dzievuliau, atsiverk, atsimink  save kaip dievą  net  tik mano žodyje.

   — Pranuci, šie  dalykai palauks. Jie nerūdija ir moka  laukti, o dabar Naujieji Metai ir reikia kelti vėliavą. Ir  kalendoriuje parašyta, kad sausio 1 — vėliavos diena.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą